25 januari 2011

Lite eskapism i all ära

Blech. Jag har ingen energi, ingen manna, inget go. (Surprise Swenglish! Muhahaha...)

Man stiger upp, man äter frukost, man åker till jobbet, man jobbar, man kommer hem, man äter middag, man har några få timmars fritid innan det är dags att sova. Man blir trött helt enkelt. Vad skulle jag då kunna ge för Godsak idag? När jag inte idats leta upp något att dela med mig av?

Tja, jag kan tipsa om MovieBob. Han jobbar på The Escapist Magazine, där han har två shower varje vecka. Den ena är Escape to the Movies, där han recenserar nya filmer. Den andra heter The Big Picture, ganska nystartad, och där får han prata om vad han vill. Jag vill rekommendera MovieBob eftersom han är en vettig människa, han har sina åsikter som han står för, och han har belägg för fakta han läggar fram. Filmrecensionerna är väl som alla andra sådana, en pointer snarare än definitiv bu-eller-bä. The Big Picture är desto intressantare (även om EttM är intressant det med) för det är så spridda ämnen han tar upp, inom nördiga ramar förstås. Konspirationsteorier, serietidningar, GMO, rollspel, you name it.

Så gå och se MovieBob, och börja kolla in varje vecka efter nya avsnitt. Han är schysst. Peace out.

Inga kommentarer: