28 februari 2011

Något att kriga för

Cykeln börjar åter. (Cyykeln, alltså den som går runt, inte den man cyklar på. Cykel är ett roligt ord. Lite skrämmande också. Samma princip som Umbrella, men cykel får mig att tänka på Cyriak. Men det blir imorgon.)

Jag körde hem till Norrbotten i lördags, och såg premiären för Haradsrevyns föreställning En bit av det bästa. Det var inte bara en bit av det bästa, det var det bästa. Det bästa som åtminstone hela Norrbotten, om inte hela Norrland, har att erbjuda scenmässigt. Ja, så bra var det. Och jag böt bort det mot att vänta på försenade pendeltåg i Sundbyberg. Nä, ja' ä int bitter. ;)

Det blir en kort men intensiv örgasm den här veckan. 30 Seconds to Mars (som jag troligtvis ska se i sommar för övrigt) levererar dock en episk örgasm som man sent glömmer. Deras låt Escape, från senaste skivan This Is War är explosiv, runt 1:39. Sitt ner när du lyssnar. Varsågod.




Spotify: 30 Seconds To Mars – Escape

*******

Ps. Jag tror inte jag skrev det förra veckan, men jag tog beslutet att omforma matningen till Facebook. Nu blir alltså nya inlägg inte till en anteckning, utan bara en länk till senaste inlägget, med trunkerat smakprov, ca 2 timmar efter publicering. Samma sak med min tumblr, Studio Wiklund. Nu måste man läsa här! Muahahaha!

Inga kommentarer: