21 februari 2011

tumblr, twitter, och andra saker på t. Som tuttar.

Dags att ta i med nya tag! Jag har så många idéer, men tar aldrig tag i det. Saker jag vill photoshoppa, länklistor jag vill upprätthålla, texter jag vill författa. Som jag så ofta ursäktat mig för så har det gått segt här ända sen jul. Nu har jag faktiskt fått ny energi till att vara aktiv på teh internets. Delvis för lite sjukt effektiv pepp från en speshul person (Like wheezywaiter? Why thank you!), och delvis för nystarten av min andra blogg, Studio Wiklund! Jag vet, den var inte så gammal, eller särskilt innehållsrik, men jag upptäckte tumblr, en sida jag länge varit nyfiken på. Det är en prövoperiod alltså, och hittills känns det väldigt bra. Dessutom har jag växlat språk till engelska, för en bredare publik.

Det jag inte vet är hur ofta jag bör uppdatera den. Jag tror på att sätta upp ett schema med en viss dag i veckan då jag uppdaterar den. Kanske lördag? Det blir nog bra. Tyvärr tror jag inte att jag kommer fortsätta uppdatera min deviantART dock, det blir för mycket helt enkelt. Men allt kommer finnas kvar. :) Mitt mål är, precis som med den första SW-bloggen, att skapa ett arkiv med mitt material som jag kan använda lite som en portfolio.

Länken dit är http://stuwik.tumblr.com
Dessutom finns jag på twitter nu! @Stuwik. ^^ Den är som mer till för övriga människor som inte känner mig på Facebook, och mer inriktad på just Studio Wiklund. Visserligen har jag inga riktiga followers än, men man måste börja nånstans! Alla uppdateringar på min tumblr publiceras automatiskt på både facebook och twitter. (Och direkt! Inte efter typ 12 timmar som blogspoten gjorde.) Det känns lite osäkert och så med just ab imo pectore eftersom jag egentligen vill ha ett bättre format än blogspot (*host* wordpress *host*) men saknar möjligheten i dagsläget och kommer fortsätta här, och verkligen försöka uppdatera varje veckodag. Minecraft tar bara upp så mycket av min tid! Gahhh.


En sak som däremot inte är osäkert är vilken dag det är idag. Det är måndag, och därmed dags för Veckans Örgasm! (Jag säger det, någon dag kommer jag skriva orgasm istället för örgasm och inte märka det.) Det har äntligen blivit dags för min kära Trentan att göra entré. Trent Reznor, aka NIN, aka Nine Inch Nails. Yep, the one and only. Visserligen var höjdpunkten i hans musik albumet The Fragile, men det betyder inte att alla efterkommande låtar varit ovärdiga. Detta är en låt från Year Zero, kallad The Great Destroyer. It's some fucked up shit. Den är speciell, och man måste verkkligen gilla den här typen av musik för att uppskatta hela låten, men lyssna på början i alla fall, åtminstone till vändningen vid 1:46. After that, it goes bat shit crazy. Enjoy.



Spotify:  Nine Inch Nails – The Great Destroyer

Har också insett att flera människor läser dessa inlägg på Facebook, (duh, de publiceras där efter en dag så) och då tror jag att både mina inbäddade videor från Youtube och Spotifylänkarna försvinner. :( En lösning på det är ju att skriva ut Youtubelänken under videon så att man lätt kan hitta låten. (Detsamma gäller på ESVAM) Men borde jag göra så? Eller sluta vidarebefordra helt och hållet och bara publicera länken? Jag tror på det senare. Vad tror du?

Och just det. Tuttar. Sådär.

Inga kommentarer: