10 december 2010

Introducing Casual Friday

Äntligen på väg hem från jobbet. (Jag älskar min iPhone!) Jag blev kvar en timme extra eftersom jag fick ett specialuppdrag. Jag var ensam på firman och de andra skulle inte vara tillbaka förrän efter fyra, alltså efter att liftföretaget stängt. Där vi skulle hämta en lift idag. Grett. Taxiresa 3,5 km dit, snabbkurs av hur korgliften fungerar, och sedan köra hela ekipaget tillbaka till firman. Det var mäktigt måste jag säga, för mig som kör en pytteliten Toyota normalt. 3 meter hög och minst lika lång, och 3,5 ton tung. Dock var den bara som en vanlig liten lastbil inuti, men skönt ändå. Nu kan jag hantera en lift i alla fall!

Har också börjat lära mig InDesign, vilket är ett fantastiskt verktyg när man skapar dokument av typen affisch, brev eller mindre papperskort (typ visitkort eller presentkort). Helt superbt. Nu kan man ta på sig allt fler uppdrag som involverar sånt. 

Nu vet jag också vad fredag ska vara för bloggdag. Den ska vara casual helt enkelt. Jag skriver vad jag vill, om vad jag vill. Som nu. Kan vara skönt med en sådan dag också. Det återstår bara att definiera tisdagen då, sedan är hela veckans bloggschema klart. Det känns bra att ha det, eftersom det underlättar för mig att skriva kvalitativt mer än kvantitativt. Och jag kan planera i förväg lättare. Örgasmer, till exempel, har jag uppskrivet så det räcker i månader framöver. 

Nu ska jag äta rester, packa färdigt och knyta ihop trådarna inför tågresan till Linköping. Trevlig helg!

Inga kommentarer: