21 december 2010

Say hello to my little friend!

Dålig Martin! Dålig Martin! Jag är en hemsk bloggare. Nu är det andra uppdateringen jag nyligt missade, eftersom det nu tekniskt sett är tisdag, men jag skriver ändå måndagens inlägg nu. Veckans Örgasm är ju trots allt en av veckans höjdpunkter! Men varför har jag missat både måndag och fredag? Fredag sov jag. Ja, jag sov. Jag kom hem från jobbet, åt middag, och somnade, klockan sex på kvällen. Och sov till nio följande morgon. Det var en hård vecka om vi säger så. Idag (läs: igår) har jag varit på föreningsmöte, så tji!

Nu till örgasmen! Den är ju dessutom extra viktig den här veckan, eftersom jag reser bort på onsdag och därför inte kommer uppdatera på resten av veckan! Efter imorgon det vill säga. (Läs: idag.) But I digress. Denna örgasm blir en julspecial. Det blir nämligen en trippel! A very merry fucking eargasm christmas on you all! ^^ Återvänder för att krossa era trumhinnor denna måndag gör holländska Noisia, med deras fetaste låt, reda att förstöra all vett och sans. Det är Låten med stort L. Den är obeskrivlig. Den är Gud. Den är Machine Gun.

Machine Gun är den ultimata örgasmlåten, med den grymmaste övergången NÅGONSIN. Lyssna bara på 1:00 fram till 1:30. PURE BRUTAL AWESOMENESS OF EARGASMIC WIN. Efter det kan man inte annat än att fortsätta låta Noisa våldföra sig på ens trumhinnor, för det är exakt vad som händer. Resten av låten är slag på slag på slag. Allvarligt talat, jag kan inte toppa det här i framtiden. Men jag får försöka ändå. Anyway, without further ado; Machine Gun.



Spotify: Noisia – Machine Gun

*******

Men Martin, det skulle ju vara en trippel? Damn right! Eftersom det är jul blir det också två asgrymma remixer på Machine Gun. Först ut är den utflippade och lite obehagliga (även om originalets musikvideo är nog så obehaglig) remixen av Amon Tobin. Känn bara energin efter 2:15. Fett. (Notera att videon fortsätter en minut efter att låten slutat. Dåligt.)



Spotify: Noisia – Machine Gun - Amon Tobin Remix

*******

Och slutligen den tyngsta av dem alla. Ja, ännu tyngre än originalet. Jag kan inte säga annat än att var beredd på klimax vid 0:55 och 3:39. Risken är att du blir medvetslös annars. Lyssna på 16 Bit, och säg farväl till din oskuld. (Varning! Din subwoofer kan spontant självantända eller helt enkelt ställa sig upp och gå därifrån. Extra försiktighet bör tas om bra hörlurar används. Ditt hår kan brinna upp.)



Spotify: Noisia – Machine Gun - 16 Bit Remix

Ja, det finns en tredje remix, av Spor, men jag känner inte att den är örgasmisk nog för min smak. It didn't make the list. Foo.

Inga kommentarer: