6 december 2010

Ny vecka, nya teman

Jag höll nästa på att glömma bort att uppdatera idag! Insåg just nu när jag skulle gå och ta kvällsmat och se ett avsnitt Soul Eater, och sen välja en intressant film, att det faktiskt var måndag idag. Och jag som tänkte ha ett tidigt inlägg idag, och inte låta det dröja till efter kl 23, Nåväl, dags för...


Veckans Örgasm 
Den här veckan görs örgasmen av ingen mindre än holländska NOISIA, kings of Drum & Bass. Denna låt har ett riktigt grymt drop vid 0:48, och ett till vid 2:40, men det bästa enligt min åsikt är ändå från början till 1½ minut in. Oftast lyssnar jag bara så länge, men det är en fett skön en och en halv minut. Rappar gör brittiska Foreign Beggars, och de gör ett bra jobb. Mina damer och herrar, jag ger er...

SHELLSHOCK!



Spotify: Noisia – Shellshock

*******

Det var det. Nu är det så att jag i helgen bestämde mig för att ha ett specifikt tema för varje veckodag. (Eller har jag redan sagt det tidigare?) Måndag är Veckans Örgasm, och torsdag är Factoid Thursday. (Som Marika svarade på min fråga heter det faktoid på svenska, men faktoidtorsdag låter helt enkelt inte lika häftigt som den engelska versionen.) Nu introduerar jag då En Sångtext Värd Att Minnas. ESVAM kommer dyka upp varje onsdag, och då bestå av en sångtext jag valt ut där själva texten är lika bra som musiken den sjungs till.

Det lämnar tisdag och fredag. Vad ska jag göra på dessa dagar? Kanske något sorts länktips en av dagarna? Länkar till sidor med olika intressen varje tisdag? Fredagar borde jag ha något festligt. Jag ska tänka på det, och tar som vanligt gärna emot tips!

Inga kommentarer: