2 mars 2011

But I don't look back

Robyn! Hon är bra. En polack bad mig hälsa till henne i julas när han fick höra att jag var från Sverige. Kul anekdot. Haha.

Den här låten gillar jag väldigt mycket. With Every Heartbeat är egentligen Kleerups låt, featuring Robyn. Den är svår att beskriva, men den är mycket bra.


Maybe we could make it all right
We could make it better sometime
Maybe we could make it happen baby
We could keep trying but things will never change
So I don’t look back
Still I’m dying with every step I take
But I don’t look back
Just a little, little bit better
Good enough to waste some time
Tell me would it make you happy baby
We could keep trying
but things will never change
So I don’t look back
Still I’m dying with every step I take
But I don’t look back
We could keep trying
but things will never change
So I don’t look back
Still I’m dying with every step I take
But I don’t look back
And it hurts with every heartbeat
And it hurts with every heartbeat
And it hurts with every heartbeat
And it hurts with every heartbeat
And it hurts with every heartbeat
And it hurts with every heartbeat
And it hurts with every heartbeat
And it hurts wïth every heartbeat



Luta dig tillbaka och njut.



Spotify: Kleerup featuring Robyn – With Every Heartbeat - Feat. Robyn


*******

Dessutom har jag omvärderat mitt syfte med ESVAM. Först hette det En Sångtext Värda Att Minnas. Nu är det bara En Sång Värd Att Minnas. See what I did there? Jag insåg att jag inte orkade leta reda på sångtexter jag kände till som hade en text som kunde stå på egna ben och sedan analysera denna text. Så det fick bli en variation på Veckans Örgasm, en låtdag med ett annat tema helt enkelt. Men texten spelar fortfarande roll, varför jag fortsätter lägga till sångtexten. VÖ handlar bara om musiken, att använda rätt komponenter för att skapa en örgasmisk låt, men i ESVAM spelar musik och sång lika stor roll, och går samman i en enastående synergi. Det är mitt syfte. :)

Inga kommentarer: