15 mars 2011

Masters of VFX 2 - Freddiew

Freddie Wong. Han är häftig. Riktigt häftig. Han är grymt bra på tre saker:
  1. Guitar Hero
  2. Snurra 10 varv med ett basebollträ och träffa 10 bollar på raken.
  3. Digitala specialeffekter
Det blir alltså en fortsättning från förra tisdagen! Jag bestämde mig för att göra en miniserie några tisdagar, med titeln Masters of VFX. Förra veckan visade jag Corridor Digital, två mycket begåvade killar som jobbar med digitala specialeffekter. Nu tänkte jag fortsätta och presentera ytterligare en grupp begåvade killar. De tar sitt namn från frontfiguren och maskoten Freddie Wong. På ett år har de fått en miljon subscribers på Youtube (det var nyligt en video om det).

Precis som Corridor Digital gör Freddiew en massa coola videor med snygga effekter (oftast med vapen som tema), och även tutorials till hur man gör många av effekterna de använder sig av. Men Freddiew har till och med en andra användare, specifikt för tutorials och bakom kulisserna, nämligen Freddiew2.

Jag rekommenderar Freddiew för nördar såväl som actionfetischister. De är awesome.

Inga kommentarer: