4 mars 2011

Ett syfte, ett mål, en mening, en vad-som-helst

Vad vill jag göra?

Bra fråga. Den kan tolkas på många sätt. Vad vill jag göra med mitt liv? Vad vill jag göra med problem jag stöter på? Vad vill jag göra på fritiden? Vad vill jag göra?

Jag har många saker jag vill göra, i det här fallet kopplade till hobbyverksamhet. Jag vill kalla det hobby, det jag gör i Studio Wiklunds namn. Som det är nu gör jag några bilder ibland (men använder mest gamla bilder för stunden), skriver lite på någon text ibland, sparar till en ny dator så jag kan klippa ihop det filmmaterial jag har sen i höst.

Jag vill bygga ut det. Jag vill utveckla mina metoder för att nå ut till människor och, förhoppningsvis, underhålla dem. Jag fotar och photoshoppar delvis för att nå en grad av självuppnåelse, men lika mycket för att visa medmänniskor något vackert och väcka en känsla inom dem. Samma sak med det jag skriver, med det jag filmar, med allt jag skapar. Om det så är skratt, ilska, sorg eller rädsla spelar ingen roll. Jag vill ge allt till världen.

Den här bloggen startade jag som ett medel till att utmana mig själv och slipa på färdigheten att underhålla och ändå vara mig själv. En färdighet jag inte räknar till mina bästa. Jag är en skådespelare, och roar (eller oroar) bäst när jag låtsas vara någon annan. Dock har jag inspirerats kraftigt av människor som Craig Benzine (wheezy waiter) och Ray William Johnson. Jag vill göra det de gör, nämligen underhålla tusentals människor världen över. Och man måste börja någonstans. (Med startade bloggen menar jag i dess nuvarande form. Det jag skrivit under tidigare år genomgår en arkiveringsprocess.)


*******

Det här är en kort lista på saker jag vill göra och nå ut till andra människor med.
  • Jag vill göra en vlog. Jag har uppfattningen att jag inte är särskilt rolig i skrift, men kan kanske komma med något fyndigt på kamera. Jag är mer skådespelare än författare. Plus att det vore roligt.
  • Större bildprojekt. Riktigt seriösa undertagningar, som kräver en del tid men som ger så mycket mer i resultat. Det vore fantastiskt att skapa något stort och vida uppskattat.
  • Film och specialeffekter är ett intresse jag bara snuddat vid, något jag vill utveckla när jag skaffar ny dator och ny kamera. Andrew Kramer och Michael Shanks är mina idoler.
  • En stor prioritering är att skriva färdigt min sci-fi/fantasynovell, Skogen. Mitt mål är att släppa den som bok, och helst av allt hamna på SF-bokhandeln. ;)
  • Slutligen vill jag göra en Minecraft Let's Play. Men, min dator skulle inte klara av inspelning samtidigt som jag spelar, och det laggar redan lite, alltså ännu en väntan på ny dator. Jag tror bara att jag skulle kunna tillföra något underhållande till communityn och göra mig ett namn där.

*******

Och om du som läser (med 99% sannolikhet känner jag dig personligen, min läsarkrets är ganska liten) tycker att det jag skriver här är på något vis underhållande, om så bara en enda dag i veckan roar dig, så sprid bloggen vidare för all del. Någon annan kanske hittar ett tema de gillar, och kanske visar den för ytterligare människor osv. Ju fler läsare desto mer energi får man och kan göra ännu fler och roligare saker. Dessutom, kom med idéer! Det är det internet är till för; att utbyta idéer och tankar. Man kan inte utvecklas på egen hand. Maila mig, skriv på facebook, eller kommentera. Hör av dig. Det är dig jag gör det här för, lika mycket som för mig själv. :) Kom ihåg att det uppdateras varje vardag och Stuwik.tumblr.com får nytt material varje lördag.

Vi ses bortom gryningen!

Inga kommentarer: