23 oktober 2007

Glandula mammaria

Ja, så kommer det omtalade inlägget, vilket kommer handla om bröst. Just det, bröst. Nu skulle jag kunna mena delen av bålen som kallas bröst (hjärtat bankar i mitt bröst etc...), men i det här fallet pratar jag om de två bröst som varje däggdjur har. För att vara ännu mer specifik, en kvinnas bröst.

Egentligen får jag inte prata om det eftersom jag är man, och därmed måste vara sexistisk och mansschauvinistisk för att diskutera det i min blogg, eller diskutera det överhuvudtaget för den delen. Men det skiter jag fullständigt i, kalla mig vad du vill, jag gillar inte bröst mindre för det.

Smaka på ordet. Bröst. Det är ett mäktigt ord. Ta det på engelska. Breast. Inte riktigt lika mäktigt. Boob då? Boob. Ett av mina favoritord. Det skyller jag på Tim Buckley och Andy Weir, eftersom deras webcomics, som jag avgudar, ofta använder ordet boob. Tims huvudkaraktär Ethan är spelnörd som jag, och överförtjust i bröst. Andy själv skriver ofta boob i kommentarerna till serien. Han är fysiknörd, bl a, precis som jag, och gillar bröst väldigt mycket. Han förklarar det så enkelt med att han ju faktiskt är en man. Och det vet vi ju alla att media påverkar en, så de har påverkat mig till det här. Typ.

Hursomhelst, jag vill hylla bröst som några av de vackraste sakerna här på jorden. Eftersom jag är man, (jag kommer ofta använda det skälet), så är det som magneter för mina ögon. Det varierar från person till person hur pass magnetiska de är, men det finns alltid en dragningskraft. Om du som läser är en kvinna och har träffat mig kan jag garantera att jag har tittat på dina bröst någon gång, garanterat. Jag erkänner detta, för det gör alla killar (fast det är nog bättre att säga alla som är intresserade av det kvinnliga könet, istället för killar. Homosexualitet är ju inte ovanligt). Du kanske inte sett mig göra det, men jag misstänker att du har det, jag är inte särskilt bra på att dölja min blick har jag fått för mig. Känn dig då smickrad.

I helgen fick jag, som jag skrev i gårdagens inlägg, se ett par bröst alltmer frekvent allteftersom kvällen fortskred. Det var underbart att få se detta behag i all sin stolthet. Givetvis behöll jag blicken på en respektabel nivå så ofta jag kunde, men det var svårt... Notera även att jag icke fick erektion under hela kvällen! Precis som för en månad sedan då jag bastade tillsammans med tre tjejer utan skydd för barmen. Jag är mycket stolt över detta faktum. Tonårskillar har ju ganska mycket problem inom det området, men nu börjar det gå över för mig. Bra. Nåväl, jag hade sett denna byst tidigare, för nåt år sen, men man kan aldrig få nog. Faktiskt fick jag se två par bröst, men det andra var så hastigt så det räknas knappt.

Ett av skälen till att jag föredrar kvinnor över män, både i umgänge och i relationer, är att de är så mycket finare att se på. Tjejer och kvinnor ÄR ögongodis helt enkelt. Det spelar ingen roll vilka sorts bröst de har, även om jag har mina preferences, de är ändå "bara" en bonus på det hela. Jag kan med stolthet säga att jag är inte särskilt petig när det kommer till just tuttarna (eller tuttisarna som nån sa). Jag tänker inte på det rent sexuellt, helt och hållet, utan helt enkelt att de är vackra att se på. De bidrar till formerna hos en kvinna, vilket kan göra kvinnan skönare för ögat. Kom dock ihåg att bröst inte är allt, ansiktet är mycket viktigt också. Ett sött ansikte väger upp platta bröst så det räcker till och blir över.

Silikon, eller saltlösning eller vad de nu använder, är å andra sidan inte vackert. Jag har inget emot stora bröst så länge de är naturliga. Hellre en "platt" tjej än två silikonbullar.

Jag anser att brösten är en symbol för kvinnligheten, kvinnligheten som jag beundrar. Så har du bröst, var inte rädd för att visa dem, var stolt över din kvinnlighet! Du behöver inte nödvändigtvis visa de som de är, helt naket. Inte för att jag har något emot det, tvärtom, utan för att det kanske kan anses vara förargelseväckande beteende. Michaela frågade mig typ förra året varför killar gillar bröst så mycket; "De är ju bara två fettklumpar". En rip-off på Notting Hill alltså. Tyvärr hade jag inte lika tur som Hugh Grant hade, som lyfte på täcket och sa "Nä jag förstår det inte" eller liknande. Jag kunde inte precis lyfta på hennes tröja och säga det. Det hade varit opassande. I samma veva föreslog hon att kanske gå med bar överkropp ett tag så att alla killar skulle tappa intresset och sluta titta när hon har kläder på. Hade då inte funkat mot mig, jag skulle aldrig lessna. ^^

Bild som förmodligen borde censureras, men det skiter jag i.
All makt åt brösten!

Inga kommentarer: