12 maj 2011

I am Dave! Yognaut and I have the balls!

Jag kommer tänja lite på reglerna till denna sista Factoid Thursday. Det kommer mer likna Godsaker. Jag får helt enkelt kalla det Godsaker kanske. (Hade ingen som helst idé vad jag skulle skriva annars.)

Jag vill härmed presentera The Yogscast. Två unga brittiska män, Simon och Lewis, började för några år sedan att lägga upp videor på youtube där de på komiska sätt visade hur man spöade bossar i WoW. Sedan bredde de ut sina vingar och prövade andra spel, alltid med samma underbart humoristiska kommentarer till sina videor. De består idag av många fler personer, främst Lewis flickvän Hannah, men även en del vänner i administrativa roller. Idag är Yogscast mest kända för sin serie videor som utspelar sig helt i Minecraft. Om man söker efter "minecraft" på youtube är de det första resultatet.

2009 startade Yogscast en podcast, kallad YoGPoD, en show där de tar upp allt som inte ryms bland spelklippen på youtube. Det är ett saligt virrvarr av Jaffa Cakes, bisarra historier, D&D, Drottningen, Warwick Davis, svordomar och sinnessjuka lyssnarbrev. Och det är ärligt talat det roligaste jag någonsin hört.

Så för Guds skull, missa inte denna fantastiska komikerduo. Om dataspel inte är din grej, lyssna på en podcast. Starta iTunes nu!
http://www.youtube.com/bluexephos

Ps. I senaste YoGPoDen fanns Christian Nairn som gäst, skådespelare i HBOs Game of Thrones, en fantasyserie som jag varmt rekommenderar.


Vi ses bortom gryningen.

Inga kommentarer: