21 oktober 2010

Det goda

Herman är mogen. I nio dagar har jag vakat över honom, matat honom, gett honom kärlek. Och nu har han avyttrat sin avkomma. De fyra barnen jag nyligt förlöste ska jag skänka till nya fosterfamiljer, ikväll och imorgon, så att de kan påbörja en ny livscykel, växa upp till att själva bli Herman, och sedan föda nya barn. Och imorgon ska min Herman in i ugnen, med vissa kryddor på det vill säga.

Jag pratar alltså om min naturliga surdegskaka, Herman. Han har stått och bubblat på min köksbänk i över en vecka, och nu har han växt tillräckligt. Dags att sprida kärleken vidare, och imorgon kommer kakan aktualiseras. Delicious.

I övrigt har jag känt mig extremt hjärndöd idag. Det är svårt att tänka klart, göra skolarbete, och städa effektivt när man är hjärndöd. Jag har alltså genomgått en empirisk studie i detta under dagen och kan nu (i min värld) vetenskapligt bevisa detta påstående. Kan ha att göra med att jag kom hem halv 6 imorse, från en spelnatt hos Frida. Vi lirade Bayonetta, det mest översexuella mainstreamspelet i världshistorien. Och så kollade vi på Youtube. Vart tog natten vägen egentligen? Men visst, det är extremt roligt att vara uppe hela natten, saker och ting framstår som mycket intressantare och roligare då.

Det jobbigaste var det halvcentimetertjocka lagret av frost som täckte min bil när jag skulle hem. Och bara t-shirt, vindjacka och mössa hjälpte inte nämnvärt mot kylan under den avsevärt långa tid det tog att skapa fri sikt inifrån bilen. Huvva. Nu ut på Hermanleverans, betydligt bättre klädd!

Ps. Jag la till en lite bild som symbol för Lönmordet 2010. It's awesome. :D

Inga kommentarer: