26 oktober 2010

Förlängt lönnmord

Lönnmordet 2010 har fått förlängd tävlingstid, nu ända fram till och med söndag. Läs i rutan här till höger på bloggen för mer info. Har nu också gjort vad jag borde gjort från början; nämligen skapat ett event på facebook och bjudit en alla vänner. Spread the love! ^^

*****
Än en gång vill jag påpeka hur mycket man rymmer i en liten lägenhet efter år av bosättning. Håhåjaja, imorgon blir det direkt ner i källaren och rensa, och sedan packa färdigt alla småsaker, kläder, etc som ska till päronen.Sen på torsdag ska jag montera isär sängen och skrivbordet, för då kommer ovan nämnda päron med släp för att tömma lägenheten och hjälpa mig städa. Det enda som jag lämnar är bordet, datorn, tv:n med tillbehör, och en madrass. Och mikron i köket, kan behöva den nästa vecka. Resten tar jag med mig nästa helg när jag lämnar lägenheten för gott. Kommer nog ta mindre tid än jag fruktar faktiskt. :)

Nu måste jag sluta äta Herman. Det börjar bli lite mycket. Och roligt var det igår kväll förresten! Vi såg The Hurt Locker. Den var bra, tyckte jag. Den var mycket seg under andra halvan, men under långa stunder av första halvan satt man bokstavligt talat på nålar av den totala spänningen. Helt sjukt hur spännande det var! Dock segnade den som sagt till mot slutet. Då kände jag inte att den var fantastiskt bra och att den inte förtjänade Oscarn för bästa film, men så här i efterhand känns den riktigt bra! Den växer som i sinnet på en. Även om den hade en del rätt förutsägbara stunder så var man ändå konstant osäker; "kommer det att smälla?" Fascinerande också, att regissören, som jag inte minns namnet på just nu, är den första kvinnan någonsin att få en Oscar för bästa regi, om jag fattat saken rätt.

Nu längtar jag mest till Sucker Punch. Ja, Harry Potter 71 är ju väldigt hägrande nu när november närmar sig med stormsteg, men sjuttiettan har inte lättklädda skolflickor som springer runt med maskingevär i skyttegravar från första världskriget och slåss mot muterade tyskar, drakar (okej den kan ha drakar, minns inte riktigt), klassiska bombflygplan, långa svärd (lååånga), och gigantiska demonsamurajer med miniguns. GIGANTIC FUCKING DEMON SAMURAIS WITH MINI-FUCKING-GUNS!!! OMG. Och det utspelar sig på en bordell, som egentligen är en fantasivärld hos en grupp flickor inspärrade i ett mentalsjukhus, där huvudpersonen snart ska få lobotomi. Jeesus, I think my brain imploded from the sheer awesomeness. Nerdgasm ftw.

1 kommentar:

Marika sa...

Men jag är i Stockholm på söndag. Tänk om jag vinner tröstpriset i alla fall (nu ska vi inte bli högmodiga här). Och jag tror att jag kan ha råkat skicka tre stycken kommentarer... Internet höll på att strula. Men då får du väl he bort två. Jag såg att det stod 11 kommentarer, men jag kunde bara räkna till nio st. och jag vet att jag försökte skicka 3 gånger och att en kommentar i a.f. blev publicerad.