13 november 2010

Folket har talat, en Lönnmördare är vald

Sådär. Då var det slut. Lönnmordet 2010 är nu 100% över. Och vinnaren är...

CARROOOOO!!!!

Yay! Hurra för Carro, som på det brutalaste, smartaste, äckligaste, mest kreativa, ondskefullaste, mest genomtänkta sättet valde att lönnmörda mig. Med parasiter. Vilken fantasi den tjejen har. Honourable mentions går till andrapristagaren: Marika! Hennes mer sadistiska, pang-på-rödbetan-sätt, fick mig att vilja kräkas upp mina inälvor. (Varför umgås jag med så sjuka och perversa människor? Help me.)

Vad är då priset? Priset är en unik tavla gjord av mig själv, föreställande bl.a. mitt eget avhuggna huvud. Ni hade fått se den, men den är fortfarande i produktion. Det är några detaljer och finishing touches som saknas, och jag vill inte visa en ofärdig bild. En del av bilden finns med i tävlingens beskrivning. Och det blir inte vilken tavla som helst, en bild i en ram rätt upp och ner, nej den kommer vara... utstickande, på ett eller annat sätt. Nu när jag jobbar på ett ställe med en gigantisk avancerad printer och många diverse material tillhanda har jag lite fler möjligheter. Priset kommer levereras till vinnaren så snart som tiden tillåter. Min tid alltså. Marika kommer få ett tröstpris likaså, bara hälsenorna är värda det. Huvva. Det blir inte lika tjusigt och uttänkt som förstapriset, men nog så passande ändå.


*******

Nu när det är ur världen, vad har jag gjort i veckan och varför har jag inte uppdaterat? Jag har en hel drös med giltiga ursäkter, men mest har jag valt att inte uppdatera av lathet. Dessuton har jag faktiskt velat behålla inlägget om tävlingsomröstningen överst. Min första vecka här i Stockholm har gått bra, och jag stortrivs just nu. Jag kommer nog skriva en del tankar angående livet i huvudstaden i framtiden, har faktiskt börjat skriva lite poesi igen också, efter år av idétorka, men nu ska jag fräscha upp mig och förbereda för kvällens socialiteter. Nej, jag ska inte ut på stan och festa, jag ska hem till min bror och se sjätte filmen om Harry Potter tillsammans med Veronica (hans sambo) och hennes vänner. Dessutom blir det tacopaj typ. Vi laddar nämligen upp inför den kommande biofilmen. Jag har själv börjat genom att läsa ut Harry Potter and the Half-Blood Prince igen i veckan, och idag börjat på Harry Potter and the Deathly Hallows. Igen.

Hur som helst, det jag vill avsluta med är att jag hädanefter kommer skriva mer och bättre. Mer intressanta saker i alla fall. Och ja, jag ska försöka hålla mig kortfattad. Annars får jag skriva "Jag är en dålig bloggare" 100 gånger. UTAN COPY-PASTE.

*wink*

3 kommentarer:

Carro sa...

: )

Marika sa...

Alltså jag är skitnöjd med andrapriset - Carro är en värdig vinnare! =)

Och jag tänkte som idé någonting med superkrafter. Kanske en epic battle mellan kommentar-skrivaren och dig där man har gett båda två krafter och sedan ska man utse vem som vinner... Fast det vore kanske inte så rättvist mot de som inte är intresserade av fantasy. De kanske bara: "Krafter? Öh... Eld och vatten, finns det något mer?" t. ex. Fast det hade varit coolt. =P

Och det gör inget om dina inlägg är långa, det är bara trevligt och intressant att läsa. =) Jag vill också äta tacopaj (har faktiskt funderat på det på senaste tiden) och se HP6!

Martin sa...

:)

Jamen jag tror superkrafter skulle tilltala fler än lönnmordet gjorde. xD Frågan är hur man skulle kunna göra det rent praktiskt. Jaja, det är en idé som kan inspirera till annat! ^_^