3 november 2010

Lönnmord och Halloween (and apology)

Oj så länge sen sista inlägget. Jag som kom igång så bra med ett inlägg varje/varannan dag. Jag måste faktiskt be om ursäkt, mest till mig själv. Dock har helgen varit rätt späckad, så jag godtar ursäkten.

Men först av allt; Lönnmordet 2010! Jag vill tacka alla tävlanden så mycket för era bidrag, det har varit intressant och oerhört störande läsning. Totalt 11 bidrag blev det, och alla är jättebra! Förutom Du som ville fisa mig till döds. Du kommer inte vinna!
...

Ingen blev tipsad av någon annan, så jag behöver inte bekymra mig för det priset längre. Jag har sammanställt alla texter och kommer publicera dödspoesin här inom kort. Kommer... Jag har nästan inte vågat uppdatera eftersom jag fortfarande inte har något resultat! Don't hit me! Tävlingen avslutades i söndags, den sista oktober, med de sista bidragen mottagna bara några få timmar innan deadlinen. Delvis har jag inte kunnat ena enmansjuryn som är mig själv om en vinnare, och delvis har jag skjutit upp det. Oh procrastination, thy name is Martin Wiklund! [Klatsch!] *Dramatiskt slag i pannan med handryggen.* Men vinnaren KOMMER annonseras den här veckan. Imorgon kommer jag endast packa färdigt, besiktiga bilen, (fjärde gången gillt, right?) tvätta, samt hjälpa my two best friends med matematik. Ja, jag är så snäll. Jag bara är sån. Hur som helst, jag har tid att bestämma mig då för en vinnare. Och färdigställa le Grand Prize. Vilket jag inte gjort än. [Klatsch!] Det kommer bli episkt i alla fall! Allting!

*******

Till den späckade helgen då. Jag har bott hemma hos Frida lördag till måndag. Varför? Min lägenhet är en stor röra med en madrass smack in the middle. Jag blev erbjuden en gästsäng och frukost. Jag är inte en idiot. 1+1+1=3. Vi hade mycket roligt. Helgen faktiskt med bowlingen i fredags, något jag inte gjort på länge. Det bästa var att vi var lika dåliga alla tre; jag, Bella och Maddis. Det dåliga var att min visit hemma hos Isak i Alvik under lördagen ledde till stora ryggsmärtor. Fem timmars tungt lyftande på jobbet och en timmes otränad bowling gjorde mig mör, men dödsstöten blev bowling på Wii. JAG KÄNNER MIG GAMMAL. Men roligt var det.

Endast höjdpunkten återstår att beskriva! Halloweenfesten med Frida, Bella och Maddis var episk. Otroligt, fantastiskt episk. Underbara bakverk, fenomenala utklädnader och skräckinjagande fotosessioner. Jag har aldrig tagit så underbara bilder som de jag tog på Bella i söndags. Om jag någonsin gör en skräckfilm ska hon vara med och se ut så där. Vill du se bilderna? Ja det vill du, för de är awesome. Pure, brutal awesomeness. De finns på facebook. (Hade det här varit en vlog på youtube hade jag sagt "click on the dooblydoo" men nu är det här inte youtube, så du får nöja dig med att klicka här istället. Boring, I know! Men så är det när jag är en lat bloggare utan bra kamera.)

*******

Till sist vill jag tipsa om årets The Escapist Film Festival, som pågår nu. Man får gå in och rösta på de nästintill 80 bidragen, ända fram till den 8 november. Man får rösta på så många klipp man vill varje dag, dock en röst per klipp per dag, och förutsatt att man har en användare på The Escapist. Vilket jag rekommenderar. Nerds of the world; Vote!

Inga kommentarer: